دسته : وردپرستاریخ: 2018/04/22
دوربین کدام شرکت‌ها در وردپرس ۲۰۱۸ عملکرد بهتری داشت

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، «وردپرس 2018» که بهترین عکس‌های خبری سال را انتخاب می‌کند، هفته گذشته برگزیدگان خود را اعلام کرد. 

در این بیش از 4500 عکاس از 125 کشور دنیا با 73 هزار قطعه عکس حضور داشتند. رقابت و ارزیابی در چهار بخش تخصصی هر کدام با هیأت داوران ویژه و نیز بخش هیأت داوران عمومی طی چندین دور در زمانی سه هفته‌ای انجام گرفت که در مجموع 42 عکس از 22 کشور در هشت دسته‌بندی موفق به دریافت جایزه شدند.

اما سوالی که همواره برای علاقه‌مندان عکاسی مطرح بوده این است که دوربین‌های کدام شرکت عکس بهتری ثبت می‌کنند؟ پاسخ به این پرسش دشوار و بستگی به شرایط متعددی دارد. اما اگر این پرسش را به وردپرس 2018 محدود کنیم، آن‌وقت نتایج جالبی به دست می‌آید.

 

 

وبسایت «فوتولاری» با بررسی اطلاعات موجود از رقابت امسال وردپرس، به این نتیجه رسیده که امسال شرکت چندملیتی «نیکون» که مقر آن در توکیو قرار دارد، از رقیب سنتی خود یعنی «کانن» گوی سبقت را ربوده است.

طبق بررسی‌ مذکور، ۵۱.۵ درصد از عکس‌های برگزیده توسط دوربین‌ نیکون ثبت شده‌اند و سهم دوربین‌های کانن کمتر از 30 درصد است.

فوجی‌فیلم و سونی به ترتیب با 6.2 درصد و 5.1 درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

این آمارها همچنین نشان می‌دهد دوربین‌های بدون آینه نسبت به دوربین‌های DSLR در عکاسی خبری هنوز جای چندانی ندارند و سهم آن‌ها تنها 11 درصد است.